The 24 Hour Race

Det har hänt mycket nu under helgerna... Förra helgen var det Mid Term Break! En ledig långhelg var förtjänt efter allt som eleverna på skolan har gått igenom den senaste tiden... Dock är det inte skolarbete som har hållit mig mest upptagen den senaste tiden, först var det förberedelser inför 24 Hour Race (som jag och Vincent, Österrike, är team leaders för) och just nu är det ambassadörsjobbet för Running To Stop the Traffik som håller mig mest upptagen.
 
The 24 Hour Race gick bättre än förväntat. Detta år lyckades vi samla in nästan 60 000 HKD till anti-trafficking organisationer, vi hade mycket bra lagkänsla och vi hade racets bästa feel good squad (elever som supportar laget)! Allt detta gjorde att killaget kom 2a, tjejlaget kom 3a och att vi tillsammans kom 2a i hela racet - av 77 lag! Det var en helt fantastisk upplevelse... vi kom alla väldigt nära varandra och i slutet bröt alla ihop och började gråta av glädje för att vi klarade av att faktiskt springa ett maraton under 24 timmar utan sömn, och jag grät av stolthet över mitt lag som tränat så hårt inför racet och slutförde det trots skador och sjukdomar.
 
Vår lag-middag dagen innan racet
 
Keith och jag vid startlinjen
 
 
Jag som lämnar över stafett-armbandet till Sophie
 
Alla löpare som var klara hejar på vår sista löpare, Arthur
 
 
 
Vincent och jag hämtar vårt pris
 
The aftermath...
 
Förutom racet så har jag också, som jag nämnde tidigare, börjat arbeta som ambassadör för organisationen som håller racet - Running To Stop the Traffik (RTST. Som ambassadör representerar man organisationer på olika event, planerar insamlingar och sprider kunskap om organisationen och om trafficking. I måndags var vi till exempel på ett event där vi gick runt och samlade in pengar till olika anti-traffickingorganisatoioner, och lyckades genom detta samla in över 300 000 HKD till RTST.
 
Det händer mycket nu under helgerna... den här helgen är Clockenflap, Hong Kongs största musikfestival! Jag skriver mer om det efter helgen.
Allmänt | |
Upp