Min helg...

Jag har haft en helt fantastisk helg. Fredagen spenderade jag med mina kompisar och på lördagen åkte jag och en grupp andra elever till en fredskonferens som kalls UNESCO där man representerade sitt land för att öka internationell förståelse. Jag representerade dock inte mitt land, utan var där med Students Against Slavery för att väcka uppmärksamhet om trafficking och slavarbete i världen. Vi gick runt och pratade med människor och lyckades skaffa en del viktiga kontakter för gruppen! Det var intressant att se olika personers reaktioner till problemet och berätta för dem att trafficking även pågår i Hong Kong. Senare under lördagen hade vi filmkväll och jag bjöd på svenskt påskgodis som mina föräldrar skickat till mig! På söndagen gjorde vi en lip-dub! Likt många andra UWC’s ville vi göra detta innan andraåringarna tar studenten och vi sprang runt på hela skolan i 30 graders värme, så efter det hoppade vi alla i polen med kläderna på.
 
Men efter det roliga var det dags att plugga… Skolarbetet börjar verkligen trappas upp nu och vi är alla ledsna för att vi snart kommer att åka hem för sommarlov och lämna våra kära andraåringar, så jag försöker ta vara på all tid jag har med dem samtidigt som jag försöker plugga så mycket jag kan innan våra final exams i maj.
 
Här är några bilder från helgen!
 
 
 
Pluggning på stranden nedanför skolan...
 
Jag kommer att lägga upp fler bilder från UNESCO snart, och jag lägger även upp vår lip-dub så fort den är klar!
Allmänt | |
Upp