Easter Break

Förra torsdagen hade vi prank day… Detta är en dag som inträffar dagen före Easter Break, andraåringarnas sista skoldag, varje år då andraåringarna får göra allt möjligt med förstaåringarna utan motstånd. Jag vaknade första gången av att jag blev upplyft och utkastad ur mitt rum klockan 2 på morgonen, och när jag blev insläppt igen och slängde mig på sängen av trötthet (för att jag dagen innan gått upp klockan 5 på morgonen för att ta del av en tradition med ett morgondopp i ”The Waterfall” nära skolan) kraschade sängen ihop… Mina rumskompisar hade tagit bort plankorna under sängen som håller uppe madrassen och jag fick därför sova på golvet… Två timmar senare vaknade jag igen av skrik i korridorerna och vi blev ännu en gång utdragna ur våra rum och blev tvingade att göra olika saker samtidigt som vi blev nedmjölade och fick vatten sprutat på oss… Detta fortsatte till eftermiddagen, men efter det behövde alla andraåringarna göra sig i ordning för sin graduation dinner. Vi förstaåringar klädde också upp oss, men inte lika fint som andraåringarna som har planerat detta i flera veckor. Vi hade först fördrinkar där vi tog foton med alla andraåringar innan de åkte iväg i sina bussar till deras graduation dinner. Under tiden förberedde vi deras ankomst genom att göra i ordning överraskningar för våra roomies och vi övade en sång vi skulle sjunga för dem när de kom tillbaka i sina bussar. När de väl kom hade vi även gjort i ordning skyltar och klätt ut oss och vi stod på en lång rad och sjöng för dem. Det var en känslosam stund för oss alla och det är en av de bästa dagarna som jag har upplevt under min tid på LPC UWC. Som tur var började vårt Easter Break dagen efter så att vi kunde sova ut efter en lång natt.
 
Nu under Easter Break har jag delvis  pluggat inför mina final exams i maj, men jag har även varit runt en del i Hong Kong. På fredagskvällen gick jag på promenad runt omkring i Ma On Shan där vi bor med en av de grekiska eleverna och åt glass. Hur konstigt det än låter så har jag faktiskt inte utforskat den delen av Hong Kong särskilt mycket, trots att jag är bosatt där. Även på lördagskvällen utforskade jag och mina kompisar Belce (Turkiet) och Jessica (Libanon) en annan del av Hong Kong - Soho. Jag har varit där ett flertal gånger ch jag tror att det är en av mina favoritdelar av Hong Kong. Det är ett område där wet markets möter designer-affärer och konstateljéer och antikhandlare. På söndagen åkte jag dock till ett ställer jag aldrig har besökt förut - Discovery Bay. Jag, Kylie (USA) och Jane (Armenien) skulle egentligen möta några andra i Stanley för att bada där, men planerna ändrades drastiskt och det slutade med att vi tog färjan till deras hus i Discovery Bay. Discovery Bay är ett väldigt intressant ställe. Förutom att det är en ö och på det sättet är avskärmat från Hong Kong, så är det även avskärmat på andra sätt. Den asiatiska kulturen är inte särskilt, om alls, närvarande och det är nästan inga locals som bor där. I Discovery Bay finns det inte heller några höga byggnader, utan folk bor i hus, och man får inte lov att köra bil, utan alla kör omkring i golfbilar. Väl i Discovery Bay gick vi till en ”rock-pool”. I Hong Kong finns det många gömda badplatser. Detta var en pol som skapats för att det var ett område som var omringat av klippor som fylldes med vatten tack vara två vattenfall. Det liknade det ställe som ligger nära skolan som kallas ”The Waterfall” som jag skrev om tidigare.
 
Jag kommer senare att lägga fler bilder och videos från prank day och när vi besökte Discovery Bay (DB).
 
 
 
 
The Waterfall
 
Graduation Dinner
 
 
European picture
Allmänt | |
Upp