Mid Term Break, söndag

På söndagen åkte jag och några andra elever till Lamma Island. Lamma är en ganska liten ö, med fin natur och fina stränder. Vi tog färjan till en den delen av ön som var en fiskeby. Väl där åkte vi ut med en mindre båt till "den flytande ön", som är som en stor flotte som flyter med hjälp av tunnor under plankorna. Där var "fiskecentret" för Lamma förr, men idag är det ungefär som ett utomhusakvarium med fiskar som simmar runt i nät under flotten.
 
Efter det gick vi längs en stig över till andra sidan ön (ja, så liten är den) där den mer centrala delen fanns. Där besökte vi ännu en marknad, åt pic nic och besökte helgens fjärde, och sista,tempel för helgen! 
 
Här åt jag det som kom att bli min nya favorit (bredvid Gai Darn Zai) - Pineapple Bun. Jag vet inte varför bullen jag fått det namnet, för den varken smakar eller ser ut som en ananas, men god var den! 
 
 
En liten del av Lamma Island
 
 
 
Den flytande fiskeön
 
 
En del av "Main Street" på Lamma Island
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp