Mid Term Break, fredag

Fredagens planer gick i kras.  Jag skulle egentligen rest till Macau, men jag glömde mitt pass och kunde inte åka... Men dagen slutade bra ändå, för jag tog färjan till Hong Kong Island och utforskade den delen av Hong Kong som man kanske skulle kalla lite ruffig. Det var marknader med allt möjligt även här, små affärer med småprylar från golv till tak, jag besökte helgens andra tempel (Man Po Tempel) och allmänt gick runt och såg mig om. Jag gillar verkligen denna delen av Hong Kong! Tydligen ska det vara ett av konstnärskvarteren,  och det var häftigt att se kontrasterna i att den ruffiga delen endast var några kvarter från den delen av Hong Kong där de rikaste bor. När jag sade detta till en  'local' på skolan och hon sade att om man säger vart i Hong Kong man bor kan man urskilja vilken 'samhällsstatus' de tillhör. Och i och med att Hong Kong är så litet är det snabba övergångar.
 
När jag kom tillbaka hade jag missat middagen, så jag och min "horror movie buddy" Winki kollade på en skräckfilm och åt Cup Noodles (det var min första gång jag åt denna fantastiska maträtt).  Så som sagt, dagen slutade bra ändå!
 
 
 
Man Po Temple
 
 
 
En av affärerna med enorma mängder av småprylar
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp