Mitt liv i en resväska

Ja, hur går det till egentligen? En del av mig själv lämnar jag ju såklart hemma, men större delen av mig själv ska flytta långt hemifrån. Hur får man plats med två tredjedelar av sig själv i en enda resväska? Mycket av det som symboliserar vem jag är och berättar någonting om mig själv ska med. Mina kläder, mina minnen och prylar som följt mig genom mina 17 år i Sverige ska med.
 
 
Att välja ut vad som ska flytta med till Hong Kong har inte varit lätt... Känslan av att man har glömt någonting eller rädslan över att man ska ångra att man lämnat kvar någonting hemma är ständigt närvarande. Det är en noggrann process att gå igenom och kräver mycket större koncentration och energi än vad man tror. Jag vill egentligen ta med allt, gärna hela mitt rum, men det går ju inte.
Allmänt | |
Upp