Quan Cai!

Nu har skolan pågått i en vecka och det har gått bra. Det är känns dock konstigt att skriva och ha lektioner på engelska, och det är kämpigt ibland när det kommer till att skriva uppsatser - men jag kommer mer och mer in i det och det känns mer och mer naturligt. På det sättet känns det som att jag har varit här i två månader istället för två veckor - för jag har redan börjat tänka på engelska (!?). Vissa här säger: "vänta bara tills du börjar drömma på engelska också".

Den här veckan börjar våra Quan Cai's (som jag för övrigt lärt mig att det uttalas Tsuan Tsai…)! Det är aktiviteter vi ska ha utanför den akademiska biten av skolan. Vi ska välja en kreativ (creativity) aktivitet, en fysiskt utmanande (action) aktivitet (till exempel dans, fotboll, simning, tennis m.m.), en "campus service" då vi gör någonting för campus och en "social service". Jag fick reda på vilka jag kom in på igår och jag blev väldigt nöjd med resultaten - jag kom in på alla mina förstahandsval! Jag ser så klart fram till alla mina Quan Qai's, men kanske mest till min social service - Students Against Slavery. I Students Against Slavery jobbar vi mot trafficking, samlar in pengar, har work shops på skolor och liknande för att informera allmänheten och under "project week" nästa termin åker vi till Cambodia för att besöka ett hem för flickor som har räddats ur trafficking.  

De andra aktiviteterna jag har är Eclipse (skolans dansgrupp) för "creativity", Lion Dance för "action" och Campus Ecologists för "campus service". I Campus Ecologists jobbar vi för att göra skolan mer miljövänlig.

Jag ser verkligen fram emot mina Quan Cai's!

 
Allmänt | |
Upp