The 24 hour race

Jag är med i tjejlaget för The 24 Hour Race! The 24 Hour Race är ett lopp som pågår i 24 timmar. Vi kommer att springa runt The Peak (tre kilometer) i omgångar. Vi är nio tjejer i laget, så man springer en gång ungefär var tredje timme. Loppet är mellan olika skolor i Hong Kong, men det var en Li Po Chun-elev som startade det, och än idag är set elever här som organiserar! Målet med loppet är att samla in pengar till en anti-traffickingorganisation, vilket är en extremt bra motivation för löparna!
Allmänt | |
#1 - - Elin:

Hej, detta har ej med inlägget att göra, jag undrar hur du motiverade i din ansökan för att kunna komma till Hong Kong, eller bli accepterad i huvud taget (:

Svar: Hej! Jag skrev detta för flera veckor sedan, men glömde att skriva det som ett "svar" på bloggen, och blev rädd att du kanske inte sett mitt svar. Så jag skriver det igen! Vad kul att du hör av dig! Jag sa ingenting om vart jag ville åka om jag skulle bli accepterad, utan jag var (och är) mer intresserad av UWC's ideal i det hela än vart jag befinner mig :) Var bara dig själv i din ansökan och skriv om varför du står för UWC's ideal! Jag tror också att det är viktigt att låta kommittén få veta vad du skulle göra med möjligheten om du blev antagen :) Hör av dig om du har fler frågor!
Harriet Rosin Kjerstadius

#2 - - Harriet:

Hej! Vad kul att du hör av dig! Jag sa ingenting om vart jag ville åka om jag skulle bli accepterad, utan jag var (och är) mer intresserad av UWC's ideal i det hela än vart jag befinner mig :) Var bara dig själv i din ansökan och skriv om varför du står för UWC's ideal! Jag tror också att det är viktigt att låta kommittén få veta vad du skulle göra med möjligheten om du blev antagen :) Hör av dig om du har fler frågor!

Upp